W naszej szkole funkcjonuje „skrzynka zaufania”, za pośrednictwem której każdy uczeń może zgłaszać sformułowane pisemnie wnioski, uwagi i propozycje. Procedura funkcjonowania „skrzynki zaufania” jest uczniom znana, zapewnia dyskrecję w sprawach osobistych, jak również daje możliwość przedyskutowania uczniowskich problemów i propozycji z dyrekcją i pracownikami szkoły. Osobą odpowiedzialną za funkcjonowanie „skrzynki zaufania” jest opiekun Samorządu Uczniowskiego, który ocenia wagę i rodzaj informacji, a następnie zdaje relacje dyrekcji szkoły i w porozumieniu z nią planuje dalsze działania.
Do „skrzynki zaufania” dzieci i młodzież z naszej szkoły mogą wrzucać:
- listy dotyczące wszystkiego, czego nie lubią, czego się obawiają, co ich niepokoi, co chcieliby zmienić, co ich denerwuje, o czym boją się powiedzieć wprost: o kolegach, nauczycielach, o sobie, 
- swoje pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły i działalności szkolnych organizacji
- swoje podziękowania i inne ciepłe słowa dla członków społeczności szkolnej.
Dzięki tej skrzynce uczniowie mają możliwość podzielić się informacjami o problemach naszej szkoły, swojej klasy czy też swoich  rówieśników, o których dorośli często nie mają pojęcia. W ten sposób dajemy uczniom szansę udzielenia pomocy wielu osobom, które  doznają krzywdy, a które nie potrafią lub nie wiedzą, do kogo zwrócić się po pomoc. Dzięki listom i sygnałom wrzucanym do skrzynki możliwe jest reagowanie przez  „dorosłych” w sytuacjach kryzysowych, w celu zapewnienia uczniom niezbędnej pomocy i  wsparcia. Funkcjonowanie skrzynki zakłada współpracę specjalistów i nauczycieli zatrudnionych w szkole oraz współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami. 
Skrzynka stwarza nam wszystkim perspektywę na to, by w naszej szkole wszyscy czuli się bezpiecznie, by atmosfera w niej panująca służyła  nauce i prawidłowemu rozwojowi dzieci i młodzieży. Ponadto inicjatywność uczniów można wykorzystać w sposób korzystny dla rozwoju każdego ucznia i szkoły.
Dzięki skrzynce zaufania uczniowie mogą otrzymać pomoc ze strony dyrekcji szkoły, pedagoga, mediatora, mediatorów rówieśniczych, nauczycieli, wychowawców i psychologa, w zależności od rodzaju zgłoszonej sprawy.
Pisząc uczniowie podają imię i klasę (co ułatwia sformułowanie porady i przyspiesza odpowiedni sposób postepowania ).
Zapewniamy dyskrecję!!!
SZKOLNA SKRZYNKA ZAUFANIA
Drodzy Uczniowie!
Z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego w szkole funkcjonuje skrzynka zaufania, do której możecie wrzucać swoje uwagi o tym, co dzieje się w szkole,  o problemach, jakie są dla ważne lub trudne. Ta skrzynka to szansa na to, by w naszej szkole wszyscy czuli się bezpiecznie, by atmosfera w niej panująca służyła nauce i prawidłowemu rozwojowi każdego z Was. Dzięki Waszym wiadomościom i sygnałom przesyłanym do skrzynki możliwe będzie reagowanie przez nas „dorosłych” w sytuacjach kryzysowych, by zapewnić Wam niezbędną pomoc i wsparcie. 
Dużym ułatwieniem będzie podanie nazwiska lub klasy, w której konieczna jest nasza pomoc, aby szybko i skutecznie działać i docierać do osób potrzebujących.
Dzięki „skrzynce zaufania” możecie otrzymać pomoc ze strony dyrekcji szkoły, pedagoga, mediatora, mediatorów rówieśniczych, nauczycieli, wychowawców, a także innych osób lub instytucji zajmujących się udzielaniem pomocy osobom potrzebującym!
 
Drodzy Uczniowie piszcie:
jeśli obawiacie się konkretnych zdarzeń lub uczniów,
jeśli któremuś z Waszych kolegów lub koleżanek dzieje się krzywda,
jeśli macie problem, który można rozwiązać bez waszego udziału,
jeśli byliście świadkami czynów niezgodnych z prawem,  a obawiacie się o tym zawiadomić osobiście,
w każdym innym przypadku, kiedy czujecie, że powinniście zareagować lub potrzebujecie pomocy.
 
Nie przechodźcie obojętnie wobec zła, które dzieje się wokół Was!
 
Za pomocą skrzynki zaufania możecie również:
wyrazić podziękowanie i inne ciepłe słowa członkom społeczności szkolnej,
podzielić się spostrzeżeniami i uwagami dotyczącymi spraw szkolnych,
zgłaszać pomysły, propozycje i sugestie dotyczące życia szkoły i działalności szkolnych organizacji.
 
 ZASADY KORZYSTANIA ZE SKRZYNKI ZAUFANIA
 
1. Pisz czytelnie i podpisuj swój list - przynajmniej imię i klasa (to ułatwi nam sformułowanie porady bądź rozwiązanie problemu). 
2. Zapewniamy dyskrecję. 
3. Nie używaj brzydkich słów, nie obrażaj.
4. Nie traktuj korespondencji jako żartu lub formy obmowy kogoś.
5. Nikt nie będzie Cię oceniać. Jesteś ważna/y niezależnie od tego, w jakiej sprawie napiszesz.
6. Pomożemy Ci w każdym problemie, z którym nie potrafisz sobie poradzić. 
7. Pomoc, jaką zorganizujemy, zależy od rodzaju zgłoszonej sprawy. Może być to m. in.:
a. indywidualna rozmowa ze specjalistą, np. pedagogiem, psychologiem,
b. współpraca dyrekcji, nauczycieli (m. in. wychowawców, opiekunów organizacji szkolnych), rodziców  i uczniów w celu rozwiązania danego problemu,
c. mediacje (w tym rówieśnicze).
8. Nie ma problemów ważnych i nieważnych – możesz pisać w każdej sprawie, która jest dla Ciebie trudna.
9. Na Wasze pomysły, propozycje, pytania i sugestie odpowiadać będziemy osobiście lub pisemnie na tablicy ogłoszeń Samorządu Uczniowskiego.
 Życzymy odwagi!
Samorząd Uczniowski