8.00 – 8.30 | Rozpoczęcie zajęć. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne. |
8.30 – 9.00 | Realizacja zadań kształtujących czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne poprzez przygotowanie do śniadania. Śniadanie. |
9.00 – 10.00 | Realizacja zadań dydaktycznych z całą grupą. |
10.00 – 10.40 | Spacery, zabawy dowolne i zorganizowane na placu przedszkolnym, ćwiczenia i zabawy ruchowe kształtujące sprawność fizyczną. |
10.40 – 11.10 | Realizacja zadań kształtujących czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne poprzez przygotowanie do obiadu oraz I danie obiadowe - zupa. Mycie zębów. |
11.10 – 12.00 | Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. |
12.00 – 12.30 | Obiad – II danie. |
12.30 – 13.00 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Zabawy integracyjne z całą grupą. |
13.00 – 15.00 | Dowolne zabawy dzieci w sali lub na placu przedszkolnym, zabawy integracyjne, ruchowe, gry i układanki stolikowe. |
7.30 - 8.30 | Rozpoczęcie zajęć. Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci przy wspomagającym udziale nauczyciela (zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dydaktyczne, tematyczne). Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia poranne ogólnorozwojowe. |
8.30 – 9.00 | Realizacja zadań kształtujących czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne poprzez przygotowanie do śniadania. Śniadanie. Estetyczne spożywanie posiłku. |
9.00 – 10.00 | Realizacja zadań dydaktycznych z całą grupą, stymulowanie i wspomaganie rozwoju dziecka zgodne z podstawą programową. |
10.00 – 10.50 | Spacery, wycieczki, obserwacja przyrody i zjawisk atmosferycznych. Zabawy dowolne i zorganizowane na placu przedszkolnym, ćwiczenia i zabawy ruchowe kształtujące sprawność fizyczną. |
10.50 – 11.15 | Prace porządkowe. Obiad: I danie – zupa |
11.15 – 12.00 | Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej. |
12.00 – 12.30 | Obiad – II danie. Mycie zębów. |
12.30 – 13.30 | Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Zajęcia dodatkowe dla dzieci o szczególnych zainteresowaniach. Zabawy integracyjne z całą grupą. |
13.30 – 16.00 | Dowolne zabawy dzieci w sali lub na placu przedszkolnym, zabawy integracyjne, ruchowe, gry i układanki stolikowe. |
6.30 – 8.45 | Rozpoczęcie zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci przy wspomagającym udziale nauczyciela (zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dydaktyczne, tematyczne). Obserwacja dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawa ruchowa. |
8.45 – 9.30 | Czynności organizacyjne i samoobsługowe. Śniadanie. Estetyczne spożywanie posiłku. Mycie zębów po posiłku. |
9.30 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne z całą grupą, stymulujące i wspomagające rozwój dziecka zgodne z podstawą programową. |
10.00 –10.50 | Zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery i wycieczki. Obserwacja przyrody i zjawisk atmosferycznych. |
10.50 –11.15 | Prace porządkowe. Obiad: I danie – zupa |
11.15 –12.00 | Zabawy i gry sportowe organizowane przez nauczyciela Dbałość o higienę osobistą i estetykę otoczenia. |
12.00 –12.30 | Obiad: II danie Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kultura spożywania posiłku. |
12.30 –13.00 | Czynności samoobsługowe, rozbieranie się i przygotowanie do snu, składanie odzieży. |
13.00 –14.30 | Odpoczynek dzieci – leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
14.30 –16.30 | Zabawy integracyjne, gry i układanki stolikowe. Zabawy ruchowe. Pobyt na świeżym powietrzu. Słuchanie czytanych bajek. |