6.30 – 8.45 | Rozpoczęcie zajęć opiekuńczo-wychowawczych. Zabawy dowolne inspirowane przez dzieci przy wspomagającym udziale nauczyciela (zabawy manipulacyjne, konstrukcyjne, dydaktyczne, tematyczne). Obserwacja dzieci. Praca indywidualna z dzieckiem. Zabawa ruchowa. |
8.45 – 9.30 | Czynności organizacyjne i samoobsługowe. Śniadanie. Estetyczne spożywanie posiłku. Mycie zębów po posiłku. |
9.30 – 10.00 | Zajęcia dydaktyczne z całą grupą, stymulujące i wspomagające rozwój dziecka zgodne z podstawą programową. |
10.00 –10.50 | Zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery i wycieczki. Obserwacja przyrody i zjawisk atmosferycznych. |
10.50 –11.15 | Prace porządkowe. Obiad: I danie – zupa |
11.15 –12.00 | Zabawy i gry sportowe organizowane przez nauczyciela Dbałość o higienę osobistą i estetykę otoczenia. |
12.00 –12.30 | Obiad: II danie Doskonalenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kultura spożywania posiłku. |
12.30 –13.00 | Czynności samoobsługowe, rozbieranie się i przygotowanie do snu, składanie odzieży. |
13.00 –14.30 | Odpoczynek dzieci – leżakowanie. Słuchanie muzyki relaksacyjnej. |
14.30 –16.30 | Zabawy integracyjne, gry i układanki stolikowe. Zabawy ruchowe. Pobyt na świeżym powietrzu. Słuchanie czytanych bajek. |