W dniach 15 – 19 listopada nasza szkoła włączyła się w obchody Tygodnia Edukacji Globalnej (TEG) – święta ludzi zainteresowanych światem i zmienianiem go! Ten międzynarodowy tydzień poświęcony globalnym wyzwaniom to ogólnoeuropejska inicjatywa zapoczątkowana w 1999 roku przez Centrum Północ-Południe działające przy Radzie Europy. Udział w TEG to możliwość włączenia się do globalnej akcji i wspólnego zmieniania świata na lepszy!

     Klasy I – III wzięły udział w zajęciach plenerowych Edukacji Leśnej, a uczniowie klas starszych w Festiwalu internetowym „Świat w szkole, szkoła w świecie”.

     Świętowanie TEG zaczęliśmy od pogłębiania wiedzy na temat globalnych wyzwań i zrównoważonego rozwoju, zapraszając uczniów z klasy 4b na zdalne spotkanie w formie interaktywnego webinaru, dotyczącego zmian klimatu.

       Uczniowie klas IV – VIII SP wykonywali na godzinach wychowawczych różne zadania z zakresu bioróżnorodności i zmian klimatycznych, Zadania były poświęcone globalnym zjawiskom, tropieniu powiązań oraz poszukiwaniu lokalnych rozwiązań i możliwości włączenia się w działania mające na celu poprawę sytuacji na świecie.

       Wspólnie zastanowiliśmy się, jak funkcjonuje współczesny złożony świat i jak poprzez nasze indywidualne oraz szkolne działania sprawić, aby był on bardziej zrównoważony. Podczas Festiwalu przyjrzeliśmy się aktualnym wyzwaniom globalnym – w szczególności zmianie klimatu i różnorodności biologicznej oraz możliwym rozwiązaniom zawartym między innymi w Celach Zrównoważonego Rozwoju.

       Rezultaty swoich działań uczniowie prezentowali w internecie na Padlecie szkolnym. Przygotowaliśmy również wystawę plakatów w holu szkoły.

 LINK

Dzięki udziałowi w tym wydarzeniu młodzież:

  • pogłębiła wiedzę o aktualnych wyzwaniach globalnych, skomplikowanych globalnych współzależnościach oraz rozwiązaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju,
  • wzmocniła ważne kompetencje kluczowe – świadomości globalnej, krytycznego i kreatywnego myślenia, współpracy i komunikacji oraz postawy solidarności i odpowiedzialności,
  • poczuła przyjemne emocje dzięki formie nauki poprzez zabawę.

Justyna Haligowska, Marta Kulig