morze  W dniach 6 – 11 czerwca dwudziestu wolontariuszy z klas 7 i 8 uczestniczyło w wycieczce nad Bałtyk. Do celu dotarliśmy tuż po godzinie 8 rano, po całonocnej podróży pociągiem. Sopot przywitał nas pięknym słońcem, więc po zakwaterowaniu na kempingu poszliśmy od razu przywitać się z morzem oraz zwiedzić centrum tego kurortu. Po obiedzie był czas na odpoczynek na plaży oraz integrację z uczniami z Grodziska Dolnego, z którymi razem podróżowaliśmy. Wieczorem przeszliśmy się deptakiem na sopockie molo, które o tej porze pięknie oświetlone ma swój czar.

Drugiego dnia odwiedziliśmy Gdańsk. W towarzystwie pani przewodnik wyruszyliśmy w rejs statkiem na Westerplatte oraz zwiedziliśmy urokliwą gdańską starówkę. Po powrocie chętni uczniowie mogli odpocząć na plaży.

W czwartek rozpoczęliśmy dzień już o godzinie 4.06 od cudownego wschodu słońca na plaży. Po śniadaniu poszliśmy do ogrodu zoologicznego w Gdańsku Oliwie, gdzie spędziliśmy czas do obiadu podpatrując mieszkające w tym zoo dzikie i egzotyczne zwierzęta. Wieczorem najodważniejsi z nas nie tylko plażowali, ale również weszli do morza, które okazało się być dość ciepłe jak na tę porę roku. Na kolację tego dnia zjedliśmy pyszną pizzę.

W ostatnim dniu naszego pobytu nad Bałtykiem pojechaliśmy SKMką do Gdyni, gdzie zwiedziliśmy Akwarium Morskie oraz podziwialiśmy okręt „Błyskawica” i żaglowiec „Dar Pomorza”. Po powrocie do Sopotu zabraliśmy nasze bagaże i po godzinie 20-tej wsiedliśmy do pociągu, który zawiózł nas do domu.

Trójmiasto urzekło nas pięknymi widokami, ciekawą architekturą i wielością miejsc godnych zobaczenia. To był dla nas wszystkich czas niesamowitych wrażeń, dający również możliwość lepszego poznania się nawzajem oraz swoich własnych ograniczeń. Myślę, że długo nie zapomnimy tej wycieczki.